1. jul, 2016

Door pech achtervolgd

Door pech achtervolgd!

Wat een gezellig uitje moest worden, is thuis al gestart met narigheid.
Eerst de grote zorg om het paard en het verdriet van onze dochter.
Toch maar de boel gepakt en op reis gegaan.
Prachtige tourtochten in het vooruitzicht.
En daar stond onze mooie Black Beauty klaar om op de aanhanger gereden te worden.
Eenmaal achter auto zag het er indrukwekkend uit. Zo trots op de motor.
We verheugden ons op deze dagen ondanks het dubbele gevoel van wat er thuis nog gaande was.
Gek genoeg hadden wij beide, er vertrouwen in dat het daar goed zou komen.
Ik had mijn speciale lijntje naar boven even geraadpleegd en het verzoek gestuurd om hiermee te helpen.
Je weet maar nooit waar het goed voor is. In veel gevallen werkt het echt.
Voor mij is zoiets altijd heel belangrijk.
Tijdens de koffie in de kantine had ik terloops nog gevraagd of we onze veiligheids vestjes, die achtelijke lichtgevende dingen in de auto hadden liggen.
Waarom !!! Werd mij gevraagd?
Nou.... je weet maar nooit, was mijn antwoord aan Jan.
Waarom had ik dat vervelende onderbuikgevoel toch? Afijn we vertrokken na de kids gedag te hebben gezegd , doen we altijd als we weg gaan. "Tja zo ben ik nu eenmaal .
Je kent de spreuk vast wel"
( Ga nooit weg zonder groet of zoen voor je het weet kan je het nooit meer doen.)
Vlakbij afslag Grootebroek in westfriesland staan we voor het stoplicht. Een Duiste vrouw komt aangelopen en zegt dat er raug van de henger banden afkomt. Gelukkig versta ik heel goed Duits.
Jan ze zegt dat er rookt van de aanhanger banden afkomt😨😨
Je schrikt jezelf rot als dit gemeld word, wij meteen rechtsafslaan en auto geparkeerd bij info bord.
We sprongen eruit en de stank van smeulend rubber kwam ons tegemoed. Niet normaal zo erg.
De rook kwam van de band en meteen had Jan door dat het niet goed zat.
Jezusmina was het antwoord wat kan dit nou zijn. We zagen dat het spatbord op het wiel rustte en gloeiend heet was. "Jammer dat er niks te bakken viel biefstuk of omelet🍳🍳, want nu kon dat." Zo heet was het spatbord.
De ANWB gebeld die zou er met een uurtje zijn. Tja dan kan je alleen maar wachten. Een uur duurt dan heel lang als je eigenlijk stilstaat en niks te eten of drinken bij je hebt. Altijd heb ik proviand πŸ”πŸ”πŸ”πŸŠπŸbij me maar deze keer zouden we gewoon lekker onderweg opsteken. Eindelijk daar komt het gele busje aan. De man bekijkt eerst uitvoerig de motor die op de kar staat.
Zo dat is een mooi ding klinkt het enthousiast. Ja en het zou nog mooier zijn als die mee kon naar ons vakantie adres merk ik droogjes op. ( toen regende het ook nog niet)
Hij bekijkt de aanhanger en pakt zijn gereedschap.
Het eerste wat hij zegt is mevrouw en meneer wilt u een veiligheid vestje aantrekken😨😨😨!!! anders mag u niet naast me staan😯😯😯 "potverdorie denk ik dit had ik vanochtend nooit kunnen bedenken" Maar wij braaf het hesje aangedaan🎽🎽🎽 gelukkig stond er op mijn hesje BHVπŸ˜‰πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„
Was van Frank natuurlijk maar met dit hesje aan voelde ik mezelf veilig langs de drukke weg.
Na een technisch onderzoek de teleurstellende mededeling dat de aanhanger echt kapot was . wiellager lag eruit. Hier jan niet meer mee gereden worden was zijn relaas.
Nou dat is balen zeg ik tegen mijn mannetje, maar ja het is helaas niet anders. Jan was heel relaxt, ik ook trouwens. De monteur droop af, we hadden gezegd dat we ons op zouden laten halen door iemand van thuis.
Maar in feite hadden we een ander plan.
Onze service garage voor de motor zit in Andijk. Dat is 5 km verder en een hele rechte weg.
Ik belde er naartoe en heb gevraagd of de aanhanger en motor daar mochten staan . Dat was prima maar we moesten het wel zelf brengen want ze hadden op het moment geen vervoer voor ons. Jan zei dat het goed zou komen.
Afijn Jan de motor gereden en ik de auto met gammele kar erachter. het wiel zat er gelukkig nog wel onderπŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚
Toen de motor van de kar was afgereden kwam het spatbord omhoog dus was het wiel vrij.
Met klamme handjes heb ik die 5 km gereden, zal je toch gebeuren als dat wiel er alsnog vanaf rolt.
Maar ik vertrouw mijn man helemaal als die zegt dat het kan is het zo.
Eindelijk garage Sturgis in zicht jeetje wat was ik opgelucht.😊😊
De hele zooi achter op het terrein geparkeerd en de motor afgedekt. Zo die halen we op de terugweg wel weer op zeiden we.
Ff bijkletsen en bakkie koffieβ˜•β˜• gedronken. Daarna richting Garderen ondertussen was er veel tijd verstreken. Op de dijk bij Check Point Charlie 🍞🍞🍞een broodje gegeten en na 5.5 uur eindelijk op plaatst van bestemming. Garderen!
We baalde enorm maar het is niet anders. Ondertussen het thuisfront op de hoogte gesteld. En wat denk je? Jeetje jullie zullen niet wat hebben is de reactie. πŸ˜‰πŸ˜„πŸ˜„
Die middag even bij Ans en Nico langsgegaan op de camping om gedag te zeggen en iets af te spreken voor de volgende dag.
's Avonds in hotel gegeten omdat we het zat waren en bekaf. Om een uur of negen gingen we naar bed en hebben 12 !! uur geslapen heerlijk.
Onze hotelkamer was zo warm dag en nacht moest het raam wijd open ondanks de regen. we zweten ons bed uit. Nergens een airco of verse lucht toevoer. kamer was heel vol en krap. ik zei al tegen Jan dit is een omgebouwde bezemkast hoor!
Na een heerlijk ontbijt even rond touren en wat bekeken hier en daar.
In de avond met Ans en Nico uit eten geweest nou dat was in één woord. GEWELDIG!
Zo iets moois en zoveel variatie in één diner heb ik nog niet vaak. meegemaakt.
Stiekem had ik de chef gevraagd om een feestelijk dessert.
Ze mochten er niks van merken en dat lukte prima.
Voor de show liet hij iedereen een dessert uitzoeken maar dat kregen ze mooi niet.
Er kwam een meter dessert aan in allerhande soorten en maten. De chef zette het lang zal ze leven muziek aan en een fontij van vuurwerk midden op de plank.
Dit was een enorme verrassing voor Nico . We hebben zoveel gegeten ik klapte zowat . Mensen wat een super maaltijd.
In het restaurant stonden heerlijke banken daar wilde ik graag even op uitbuiken. We hadden de grootste lol ff gekke foto's maken van elkaar.
Nico en Ans wat was het super gezellig 😍😘😘
Maar zo lief als we ze vinden. We hebben het stel bij de camping afgezet en zijn met krakende banden naar het hotel gereden.
Ja....Knarsend en krakende banden van onze auto. We hadden het al eerder die dag gehoord. Wat is dit toch vroeg ik voorzichtig aan Jan.
Ja. .Ik hoor het ook de banden lijken wel aan te lopen in de wielkast 😨😨😨😨😨. Nee dat kan niet waar zijn dacht ik en zag de ANWB voor de tweede keer in mijn gedachten komen.
Jan ging kijken wat er loos was. draaide de wielen en voelen niks te zien zei hij. Dus we reden voorzichtig naar het hotel en daar de wielen andere kant opgedraaid.
weer voelen.....En ja hoor een lange dikke schroef van wel 8 cm haalde hij uit de wielb. Die sleepte bij het draaien langs de binnenkant van de velg. Vlakbij de band😨😨😨😨
Potverdomme vloekte Jan. Het zal toch gebeuren dat de band lek gaat door zoiets.
Nou ja je hebt het nu gevonden merk ik droogjes op. ( En het was geeneens droog het regende). Met volle buikjes en tevreden dat het probleem opgelost was richting hotelkamer ( sauna )
Eerst weer met het thuisfront geaptt. Frank stuurde grappige berichtjes die kwamen hier op neer dat het nu tijd werd dat alles eens normaal zou gaan bij ons. Ik was het helemaal met hem eens.
Met het paard ging het inmiddels ook stukken beter. Dus Kim kwam ook weer tot rust gelukkig wij vonden het zo triest wat er gaande was. Naar Mayandour 🐎🐎🐎ging het redden zeiden we tegen elkaar.
Nog één nachtje in de bloedhete kamer slapen. blij toe dat we naar ander hotel zouden gaan.
Het weer was niet zo mooi maar we vermaakten ons best
Eigenlijk niet eens zo erg zeiden we tegen elkaar dat we de motor niet mee hebben het was er nu
geen weer voor.
Aangekomen in Boekelo zouden we inchecken.🏨πŸͺ
Ik had via internet geboekt doe ik altijd gaat prima.
Maar je geloofd het vast niet!!
We stonden niet op de gasten lijst😨😨😨😨
Mijn reactie was meteen, welja dat kan er ook nog wel bij. De baliemedewerker keek me vragend aan. In het kort vertelde ik wt we meegemaakt hadden
Nou maar ik heb wel een kamer voor u hoor zegt ze geruststellend
Gelukkig zucht ik en u mag er meteen in hij is net schoon.
Ik snapte er geen barst van mijn boeking heb ik bij Expedia gedaan ze zag wat er fout is gegaan. Via boekingssite stond onze boeking in de 7e maand ipv de 6e.
Gelukkig heeft ze met Expedia geregeld dat hun boeking geannuleerd kon worden omdat het hun fout was.
Wij opgelucht naar de kamer en daarna even lunchen.
Die middag bij Guus en Betty op bezoek geweest dat was ons reisdoel ook. even lekker bij gekletst. Het weer was nog steeds kl.....
Bij de receptie vroeg ik of we 1 ipv 2 nachtjes konden blijven dat was geen probleem . Mooi zo zeiden we tegen elkaar dan morgen met gierende banden naar HUIS❀❀❀
Eerst de motor opgehaald en toen richting Breezand.
Voorlopig ben ik weer genoeg weggeweest ik blijf heerlijk in ons eigen huisje slapen en als het mooi weer is hup op de motor toeren en genieten.